Komunikat techniczny
Dzień dobry. W związku z ostatnimi incydentami rozsyłania spam'u z naszych serwerów, wiele z nich zostało wpisane na tzw. listy RBL. Dla części Klientów może to rodzić trudności w dostarczaniu wiadomości.
1. BLOKADA NIEKTÓRYCH PAŃSTW
Wprowadzamy blokadę połączeń SMTP z krajów, z których następuje najwięcej wysyłek spam'u. Aktualna lista tych krajów jest publikowana w
systemie pomocy i obejmuje m.in. USA,
Rosję, Ukrainę i Białoruś. Jeśli przebywasz na terenie takiego kraju i chcesz wysyłać pocztę, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta opisując Twoją sytuację w
formularzu kontaktowym,
abyśmy mogli przygotować dla Twojego konta odpowiedni wyjątek. Podobny wyjątek jest konieczny, jeśli korzystasz z usługi "Wysyłki poczty poprzez inny serwer" w ramach konta Gmail.
2. WYPISANIE IP Z LIST RBL
Prowadzimy działania zmierzające do odzyskania reputacji adresów IP - w większości wypadków efekty powinny być widoczne w ciągu 24-28 godzin.
3. ZMIANA HASŁA I SKANOWANIE ANTYWIRUSOWE
Zalecamy zaktualizowanie oprogramowania antywirusowego oraz upewnienie się, że Twoje hasło do poczty jest odpowiednio złożone. Przyczyną większości wysyłek spamu jest wykradzenie hasła z komputera użytkownika przez złośliwe oprogramowanie. Dlatego tak ważna jest ochrona antywirusowa komputera, z którego łączysz się z pocztą.
Pozdrawiamy,
Zespół mBit.pl