Odczytywanie poczty
Wyszukiwanie wiadomości
Korzystając z podręcznej wyszukiwarki umieszczonej na dole ekranu szybko wyszukasz interesujące Cię wiadomości.
Możesz wyszukiwać słowa i zwroty znajdujące się w:
- temacie wiadomości (Temat),
- adresie nadawcy (OD),
- adresie odbiorcy (DO),
- adresie odbiorcy umieszczonego w polu Do wiadomości (DW),
- treści wiadomości.
Dodatkowo korzystając z wyszukiwarki wyszukasz wiadomości:
- starsze niż określona data (Do dnia),
- nowsze niż określona data (Od dnia),
- z określonego dnia (Z dnia).
Aby wrócić do listy wszystkich wiadomości (po wyszukiwaniu wiadomości) kliknij link
Pomiń znajdujący się u góry ekranu.
Pobieranie nowych wiadomości
Kliknij
Skrzynka odbiorcza aby sprawdzić swoja pocztę elektroniczną. Nowe wiadomości zostaną pobrane z serwera i wyświetlone na ekranie.
Liczba w nawiasie informuje o ilości nowych wiadomości znajdujących się w danym katalogu.
Nowe wiadomości pobierane są z serwera także wtedy, gdy wykonujesz dowolną operację (np. przeglądasz wiadomości) będąc w narzędziu
Skrzynka odbiorcza (przejdź do narzędzia).
Przeglądanie i odczytywanie wiadomości
Po kliknięciu linku 'Skrzynka odbiorcza' lub nazwy wybranego katalogu ukaże Ci się lista wiadomości. Domyślnie wiadomości sortowane są wg
daty (najświeższe na początku).
Wiadomości nie odczytane wyróżnione są wytłuszczoną czcionką. Treść pojedynczej wiadomości odczytasz klikając jej
temat.
Korzystając z filtra umieszczonego w górnym menu nawigacyjnym możesz wyświetlić tylko wiadomości o określonych cechach:
- nie przeczytane,
- przeczytane,
- nie odpowiedziane,
- odpowiedziane,
- nie oflagowane,
- oflagowane.
Do listy wszystkich wiadomości wrócisz wybierając pozycję
Wszystkie
Domyślnie wyświetlanych jest 10 wiadomości na jednej stronie. Jeżeli jest ich więcej zostają one podzielane na strony. Pomiędzy stronami przechodzisz korzystając z menu nawigacyjnego umieszczonego na dole i górze ekranu.
Liczbę wyświetlanych na jednej stronie wiadomości dostosujesz do swoich potrzeb korzystając z narzędzia
Ogólne.
Przyjęte oznaczenia
W webmailu wykorzystywane są następujące oznaczenia:
-
czerwony wykrzyknik - wiadomość o wysokim priorytecie
-
niebieska strzałka skierowana w dół - wiadomość o niskim priorytecie
-
strzałka - wiadomość na którą odpowiedziałeś
-
flaga - wiadomość oflagowana
-
ołówek - wiadomość w przygotowaniu (tzw. kopia robocza)
-
spinacz - wiadomość z załącznikiem
Nawigacja pomiędzy folderami
Lista folderów wyświetlana jest zawsze w lewym menu. Kliknięcie nazwy wybranego folderu powoduje przeładowanie strony i wyświetlenie listy znajdujących się w nim wiadomości.
Podczas przechodzenia do innego folderu system sprawdza także czy nie pojawiły się nowe wiadomości. Szczegółowe informacje na temat pracy z folderami znajdziesz w dokumencie Zarządzanie folderami.
Sortowanie wiadomości
Wiadomości mogą być sortowane malejąco lub rosnąco po:
- nadawcy,
- temacie,
- dacie,
- i rozmiarze wiadomości.
Rodzaj oraz kierunek sortowania zmienisz klikając nagłówek kolumny.
Aktualny rodzaj sortowania oznaczony jest poprzez trójkąt umieszczony przy nazwie kolumny.
Przenoszenie i usuwanie wiadomości
Zgromadzone wiadomości możesz w dowolny sposób segregować i umieszczać w wybranych folderach. Aby przenieść kilka wiadomości zaznacz checkboxy przy wybranych wiadomościach
i z menu nawigacyjnego wybierz nazwę folderu docelowego. Przeniesienie wiadomości zostanie potwierdzone odpowiednim komunikatem.
Ważne!
Klient pocztowy zainstalowany na Twoim komputerze pobiera tylko nowe wiadomości znajdujące się w folderze
Skrzynka odbiorcza.
Jeżeli przeniesiesz nową wiadomość do innego katalogu lub ją usuniesz nie zostanie ona pobrana przez Twojego klienta pocztowego.
Usuwanie wiadomości odbywa się w podobny sposób jak ich przenoszenie. Aby usunąć 1 wiadomość (otwartą w danym momencie) kliknij przycisk
USUŃ w menu nawigacyjnym.
Hurtowo usuniesz wiadomości korzystając z checboxów i przycisku
USUŃ będąc na ekranie z listą wiadomości.
Każdorazowo musisz potwierdzić chęć usunięcia wiadomości. Usuwane wiadomości są kasowane z serwera.