Zapisz się do naszego
darmowego newslettera Zapisz się



Seriws komputerów - zdalna pomoc
mbit-pytanie

Pytania i odpowiedzi

Znajdą tu Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w zakresie usługi dostępu do Internetu i telewizji świadczonych przez naszą firmę.


P: Jak zamówić usługi?
O: Wystarczy skorzystać z formularzy zamówień dostępnych na stronie lub zadzwonić na naszą infolinię 58 783 86 66 i złożyć odpowiednie zamówienie.

P: Czy aby podłączyć się do Internetu, telefonu i telewizji potrzebuję zakupić jakiś sprzęt?
O: Nie, wszelkie niezbędne urządzenia do świadczenia usługi dostępu do Internetu i pozostałych usług są dostarczane przez firmę mBit w ramach wnoszonej przez Klienta opłaty instalacyjnej lub dodatkowej opłaty za wybrane opcje w tym dzierżawy, w zależności od podpisanej umowy, urządzenia po wygaśnięciu czasu umowy przechodzą na własność Klienta lub firmę mBit.

P: Czy technik skonfiguruje router, terminal ONT ?
O: Tak, obowiązkiem instalatora wykonującego podłączenie w Państwa lokalu jest skonfigurowanie urządzeń dostępowych zakupionych bądź dzierżawionych w firmie mBit, oraz przetestowanie poprawności działania łącza w pierwszym punkcie dostępowym, w przypadku urządzeń klienta jest to serwis płatny i wymaga odrębnego zlecenia serwisowego IT.

P: Jestem już Państwa abonentem , a chciałbym podpisać umowę na czas określony - jak to zrobić?
O: Wystarczy wysłać do nas mailem na adres: biuro@mbit.pl informację na ten temat podając: numer klienta, Nazwisko i Imię, adres, okres umowy i wybrane usługi lub zadzwonić na naszą infolinię, a my prześlemy do Państwa wypełnioną umowę, którą po podpisaniu należy odesłać do nas.

P: Jestem już Państwa abonentem, a chciałbym podpisać nową umowę na czas określony - czy otrzymam również rabaty z nowej oferty lub oferty dla stałych klientów ?
O: Oczywiście - podpisując z nami umowę na czas określony, otrzymujecie Państwo upusty i rabaty jak nowy klient. Jeśli jesteście Państwo naszym stałym klientem (od ponad dwóch lat - dodatkowo otrzymacie Państwo oferta dla stałych klientów).

P: Czy jeśli aktualnie posiadam od Państwa Internet, czy teraz zamawiając inną usługę (Telewizję i/lub Telefon) również otrzymam rabaty i upusty?
O: Tak, dla naszych abonentów mamy specjalną ofertę - koszty instalacji są obniżone, jak przy zamawianiu pakietu usług - czyli oszczędzacie Państwo zarówno na kosztach instalacji zgodnie z rabatami z cennika, jak również miesięczne opłaty są obniżone zgodnie z cennikiem dla usług w pakiecie.

P: Czy w czasie trwania umowy wysokość abonamentu może ulec zmianie?
O: Tak, w trakcie trwania umowy cena usługi może ulec zmianie (zmniejszenie lub podwyższenie), wówczas Abonent zostanie o tym poinformowany pisemnie oraz może rozwiązać umowę z miesięcznym terminem wypowiedzenia.

P: Czy istnieje możliwość zawieszenia abonamentu?
O: Tak. Takie prawo przysługuje Państwu Jeżeli Umowa zawarta jest na czas nieokreślony Usługa świadczona przez Operatora może zostać zawieszona na wniosek Abonenta. Umowa nie może zostać zawieszona, jeżeli jest zawarta na czas określony lub jest w trybie wypowiedzenia; Umowa może zostać zawieszona na minimalny okres 3 miesięcy i maksymalnie 12 miesięcy, a opłata za zawieszenie usługi jest zgodna z cennikiem.

P: Czy w trakcie trwania umowy lojalnościowej (na czas określony) mogę zmienić abonament?
O: Tak ale tylko na wyższy. Przy podpisywaniu umowy przyznane zostały rabaty Państwu rabaty z tytułu podpisanej umowy na czas określony oraz na instalacje.

P: Czy mBit udostępnia konta poczty elektronicznej i miejsce serwerze na prywatną stronę?
O: Tak w domenie terminus.pl, taka usługa dla naszych Klientów jest bezpłatna. W celu założenia konta lub przyznania przestrzenia na serwerze prosimy o kontakt z administratorem sieci pod adresem admin@mbit.pl

P: Jaka jest pojemność mojego konta pocztowego i miejsca na stronę www?
O: Pojemność konta pocztowego i przestrzeni na stronę, które Abonent otrzyma wraz z podpisaniem umowy na świadczenie usługi wynosi 300MB.

P: Czy w moim miejscu zamieszkania jest możliwość podłączenia do sieci Internet firmy mBit?
O: Można to sprawdzić na naszej stronie, gdzie umieszczona jest mapa zasięgu sieci firmy mBit . W celu potwierdzenia zasięgu sieci i jeżeli w tym miejscu nie znajdą Państwo jednoznacznej odpowiedzi o zasięg w danym miejscu, prosimy o bezpośredni kontakt z naszą firmą pod adresem biuro@mbit.pl lub tel 58 783 86 66

P: Czy do korzystania z Internetu wymagane jest dodatkowe okablowanie i sprzęt?
O: Do korzystania z Internetu nasza firma wykonuje w Państwa mieszkaniu/lokalu dodatkowe okablowanie kablem UTP kat.5 (tzw. skrętka), z zakończeniem we wskazanym miejscu lokalu/mieszkania. Instalacja jest zakończona gniazdem lub wtykiem (wg życzenia klienta) typu RJ 45, co umożliwia bezpośrednie podłączenie komputera (przez kartę sieciową) lub podłączenie instalacji do routera lub switcha.

P: Jakie warunki musi spełnić mój komputer aby móc korzystać z Internetu w Państwa sieci?
O: Sprzęt jaki używamy wymaga jednego z następujących systemów operacyjnych: Windows 98SE/Me/NT/2000/XP/7, Linux. Poza tym komputer musi posiadać kartę sieciową oraz około 300 MB wolnej przestrzeni dyskowej.

P: Czy są jakieś limity ilości danych przesyłanych w usłudze internetowej?
O: Nie, nie ma żadnych limitów ilości danych przesyłanych od/do Państwa komputera/urządzenia aktywnego.

P: Czy prędkości usług internetowych świadczonych przez firmę mBit są gwarantowane?
O: Tak , firma Bit oferuje łącza umożliwiające osiąganie pełnych maksymalnych prędkości w zależności od wybranego pakietu internetowego. Łącza gwarantujące prędkość (tzw. łącza z CIR) są łączami biznesowymi przeznaczonymi do zastosowań profesjonalnych, a ich koszt jest kilku a nawet kilkunastokrotnie wyższy niż łączy przeznaczonych do użytku domowego.

P: Czy w danym lokalu można podłączyć większą ilość komputerów?
O: Tak, można to uczynić na 2 sposoby. Pierwszy: podłączenie kilku komputerów w ramach jednego abonamentu, jednak oferowana prędkość w danym abonamencie będzie wykorzystywana przez wszystkie komputery, co może przyczynić się do jakości usługi i nie będzie równa na wszystkich pracujących w danym lokalu komputerach. Drugą z opcji jest wykupienie większej ilości abonamentów na każdy komputer, zapewni to pełną jakość oferowanej usługi na każdym komputerze.

P: Czy do gniazda internetowego mogę podłączyć router?
O: Tak, do naszego zakończenia instalacji (gniazda lub kabla) możecie Państwo podłączyć router - pod warunkiem wykorzystywania łącza tylko w ramach jednego lokalu, zalecamy zgłoszenie routera z prośba o jego konfigurację z zabezpieczeniem go przed nie autoryzowanym korzystaniem z Państwa łacza. Udostępnianie łącza stronie trzeciej jest niezgodne z regulaminem i obowiązującym prawem.

P: Czy możliwe jest udostępnienie łącza osobom trzecim?
O: Nie, takiej możliwości nie ma. Udostępnianie łącza osobom trzecim jest niezgodne z Regulaminem Usług podpisywanym wraz z Umową o świadczenie usług przez naszą firmę.

P: Jaki jest koszt konfiguracji routera / komputera i sieci domowej?
o; Koszt konfiguracji usług jest określony w cenniku usług serwisowych jednocześnie informujemy ze router zakupiony w naszej firmie jest objęty pierwszą darmową konfiguracją.

P: Przeprowadziłem reinstalację systemu w moim komputerze, pojawił się problem z konfiguracją połączenia do Internetu. Czy mogę skorzystać z pomocy technika w celu skonfigurowania usługi dostępu do Internetu?
O: Tak, istnieje taka możliwość, lecz usługa ta będzie dodatkowo płatna. Tylko pierwsza konfiguracja podczas instalacji internetu jest darmowa do zakupionego bądz dzierżawionego sprzetu . Płatne są również wszystkie nie objęte serwisem usługi oraz nieuzasadnione wezwanie technika.

P: Czy mogę korzystać z programów peer-to-peer?
O: Nasza firma nie zabrania korzystania z programów peer-to-peer, jednak przestrzegamy przed skutkami prawnymi pobierania i wykorzystywania uzyskanych w ten sposób nielegalnych materiałów (programów, filmów, muzyki i innych materiałów chronionych prawem autorskim). W przypadku wykrycia nadużyć bądź udostępniania materiałów chronionych prawem autorskim bez zgody właścicieli praw autorskich, zastrzegamy sobie możliwość zablokowania bądź ograniczenia usługi zgodnie z Regulaminem.

P: Czy w sieci mBit są blokowane porty?
O: Nie, mBit nie blokuje żadnych portów. W przypadku problemów z realizacją niektórych usług przy posiadaniu najtańszego abonamentu zalecamy przejście na abonament wyższy i wykupienie publicznego adresu IP.

P: Czy adres IP jest adresem stałym czy zmiennym?
O: Firma mBit przydziela swoim Abonentom jedynie stałe adresy IP. W zależności od potrzeb klienta jest to adres prywatny lub publiczny adres publiczny jest przydzielany za dodatkową opłatą zgodna z cennikiem .

P: Dlaczego na pasku systemowym wyświetlana jest prędkość np. 100 Mb, 54 Mb itp. Jeżeli zakupiłem usługę o przepustowości np. 2 Mb/s.?
O: Powyższe prędkości są jedynie informacją z jakimi prędkościami działa karta sieciowa w Państwa komputerze, nie mają one nic wspólnego z prędkością oferowanej usługi.

P: Czy takie połączenie jest bezpieczne dla zdrowia? Czy fale radiowe 2.4 i 5 Ghz nie są szkodliwe?
O: Moc oddawana przez systemy sieci bezprzewodowych jest bardzo mała, o wiele mniejsza od zwykłego telefonu komórkowego. Fale radiowe zanikają gwałtownie wraz z odległością, osoby w zasięgu sieci bezprzewodowej są wystawione na działanie fal radiowych w bardzo niewielkim stopniu. Sieci bezprzewodowe muszą spełniać surowe wymogi określone przez ustawodawstwo Unii Europejskiej. Nie stwierdzono szkodliwego wpływu sieci bezprzewodowych na zdrowie człowieka.

P: Do czego służy gniazdo SAT?
O: Dzięki zainstalowaniu gniazda TV/SAT/Radio będziecie Państwo mieli możliwość podłączenia dekodera z satelitarnych platform cyfrowych np. N, Cyfra+ lub Polsat Cyfrowy lub tunera satelitarnego FTA do odbioru setek programów niekodowanych bez konieczności instalacji anteny satelitarnej. Dodatkową zaletą jest fakt, że nasza firma zajmuje się stałą konserwacją systemu, więc nie musicie się Państwo martwić, że np. silny wiatr przestawi Państwa antenę satelitarną.


Jeśli nie znaleźliście Państwo odpowiedzi na nurtujące Was pytanie, prosimy o kontakt mailowy mbit@mbit.pl lub o kontakt z naszą infolinią 58 783 86 66.

Internet
Telefon
Telewizja






Warto zobaczyć
Internet światłowodowy, Monitoring wspólnoty, Nasz serwis komputerów, Portfolio graficzne
Menu:

Start
O Firmie
Rekrutacja
Mapa strony
Kontakt
Usługi:

mNet - Internet
mFon - Telefon
mHost - Hosting
mWeb - Grafika komputerowa
mService - Serwis komputerowy


mShop- Sklep
mLan - Sieci
mAir - Sieci bezprzewodowe
mCCtv - Monitoring
mIptv - Telewizja
mBit Internet Technology

Trakt św. Wojciecha 253,
80-018 Gdańsk

pn - pt: 8.30 - 16.30
sob: Nieczynne
Sob-Ndz. - Awarie Kl.Indywidualny: Tylko SMS
Sob-Ndz. - Awarie Biznes: Nr kon. dla Biznesu
Zapisz się do newslettera
Facebook Google+


Copyright© mBit Internet Technology 2012